NUTEISINIMAS TIKĖJIMU

Taigi, nuteisinti tikėjimu, gyvename taikoje su Dievu per mūsų Viešpatį Jėzų Kristų (Rom 5, 1).

Mirties ant kryžiaus dėka Jėzus gali kiekvienam pasiūlyti gy­venimą ir atleidimą. Tačiau nuteisinimas turi prasmę tik tuo atveju, jei nusidėjėlis jį priima. Nepaisant to, kad Jėzaus auka buvo tobula ir jos užteko viso pasaulio nuodėmėms atleisti, vis dėlto visas pa­saulis išgelbėtas nebus. Kristaus įvykdytas atpirkimas veiksmingas tik tam žmogui, kuris jį priima asmeniškai. Šį atpirkimą būtina priimti kasdien nenutrūkstamai bendraujant su Kristumi. Nepakanka tik kartą nulenkti galvą išganymo priėmimo ženklan, bet reikia ateiti pas Jėzų kasdien ir kiekvieną kartą iš naujo tikėjimu priimti Jo mirtį, kurią Jis patyrė dėl mūsų.

Dovana, kurią jūs ruošiate savo draugui, gali būti naudinga jam tik tuo atveju, jei jis ją priims. Jei jis jos nepriima – ji neturi reikšmės. Kokia nuostabi bebūtų tiesa apie nuteisinimą pagal tikėjimą, kaip puikiai beatrodytų viskas, ką Dievas padarė dėl mūsų, kokia bebūtų didinga Kristaus auka – visa tai neduos žmogui naudos tol, kol jis to nepriims.

Mūsų tarpusavio santykiai su Dievu pagrįsti ne tik tuo, kad Jis mus gelbsti. Jis sukūrė žmogų tam, kad, pirmiausia, bendrautų su juo. Dėl Adomo nuodėmės žmonija atsitraukė nuo Dievo. Kristaus mirtis sugrąžina mus į pradinius tarpusavio santykius su Dievu. Pa­žeisti tarpusavio santykiai atstatomi per atleidimą.

Dievas žmones nuteisina dėka atpirkimo, kurį atliko Jėzus tam, kad visa žmonija būtų išgelbėta. Nuteisinimo pagrindas yra tyras Jėzaus teisumas. Tačiau nuteisinimas nieko nereikš nusidėjėliui, jei šis jo nepriims. Biblija nemoko, kad nuteisinimas vyksta tik per ma­lonę. Jis vyksta dėl malonės per tikėjimą. Tikėjimas ir pasitikėjimas iš nusidėjėlio pusės suprantami kaip du būtini dalykai. Patikėdami Jėzui išgelbėjimo klausimą, mes įgyjame gelbėjan­čius tarpusavio santykius su Juo, o tai reiškia daugiau nei oficialų priėmimą danguje. Tai reiškia draugystės ir bendravimo su Dievu pradžią. Tik tokiais tarpusavio santykiais su Dievu gali prasidėti ir tęstis krikščioniškasis gyvenimas. „O amžinasis gyvenimas – tai pažinti Tave“ (Jn 17, 3).

Morisas L.Vendenas