AŠTRUS DVIAŠMENIS KALAVIJAS

Pergamo Bažnyčios angelui rašyk: „Tai sako Tas, kuris turi aštrų dviašmenį kalaviją“. (Apreiškimas Jonui 2, 12)

Pergamo tikintiesiems Jėzus prisistato kaip Tas, kuris turi aštrų dviašmenį kalaviją. Tai panašu į chirurginį šio sielų Gydytojo instrumentą. Tačiau ką iš tikrųjų tai simbolizuoja? Biblijoje pasakyta gana aiškiai. Pažvelkite, ką tikin­tiesiems sako apaštalas Paulius.

Laiške efeziečiams jis kalba apie krikščionių dvasinę ginkluotę. Jis teigia: „Pasiimkite ir išganymo šalmą bei Dva­sios kalaviją, tai yra Dievo žodį“ (Laiškas efeziečiams 6, 17). Dvasios kalavijas yra Dievo Žodis. Per žodžius, kuriuos ištaria Dievas, Dvasia prasiskverbia pro mūsų gynybą. Laiške hebrajams iškyla dar labiau stulbinantis vaizdas. Jame rašoma: „Dievo Žodis yra gyvas, veiksmingas, aštresnis už bet kokį dviašmenį kalaviją. Jis prasiskverbia iki sielos ir dvasios atšakos, iki sąnarių ir kaulų smegenų, ir teisia širdies sumanymus bei mintis“ (Laiškas hebrajams 4,12). Dievo Žodis pasiekia mūsų esybės gelmes, atskleidžia slapčiausius sumanymus, apšviečia užslėptus motyvus.

Šį įrankį Kristus siūlo Pergamo gyventojams. Vaistas, kurį Jis nešė į kompromisą ėjusiai Pergamo Bažnyčiai ir neša į kompromisą einančiai šiandieninei Bažnyčiai, yra Dievo Žodis. Kristus valdo Savo Žodį mūšyje su tais, kurie per kompromisus pamina tikėjimą. Jo Žodis yra vaistas nuo kompromisų.

Mes turime priimti tą Žodį. Mes turime leisti Dievo Žodžiui įsiskverbti giliai į mūsų širdis. Mes turime grįsti savo tikėjimą jo aiškiais teiginiais. Žodis mums parodys, kas yra Dievo tiesa, o kas ji nėra. Žodis mums parodys, kokie žingsniai veda į sveikus santykius su Dievu, o kokie – šalin nuo Jo.

Mūsų pojūčiai ne visada veda mus patikimai. Kiti žmonės taip pat ne visada veda mus patikimai. Tačiau Dievo Žodžio dėka mes eisime teisinga linkme.

Markas Finlis