GAMTOS TYRINĖJIMAS

Pėdsekiai -> 2 Metai – Draugas

Šios dalies tikslas yra padėti jauniams atrasti virpulį Dievo gamtos knygoje ir, užbaigiant Gamtos ženklus, patirti pasiekimo jausmą.

Šios dalies mokymui skirti septyni klasės susitikimai, suvokiant, kad, kai kuriems ženklams gauti, gali reikėti padirbėti ir namuose.

  • Reikalavimas Nr.1

Dalyvauti žaidimuose lauke arba vienos valandos pasivaikščiojimas gamtoje.

Klasės susitikimai: Laikas ne klasėje.

Tikslas

Mokyti kompanionus, kad jie patys susipažintų su antrąja Biblijos knyga.

Mokymo metodai

  1. Pasiieškoti žaidimų, kurie tiktų žaisti gamtoje.
  2. Pasivaikščioti valandą gamtoje, taip išpildant reikalavimą Nr. 1 arba vykdant kitus reikalavimus reikalingus vienam iš Gamtos ženklų.

Testavimo metodas

Dalyvavimas pasirinktoje veikloje.

  • Reikalavimas Nr. 2

Užbaigti viena iš sekančių ženklų: varliagyviai, paukščiai, naminiai gyvūnai, naminiai paukščiai, ropliai, kriauklės, krūmai arba medžiai.

Klasės susitikimai: Keturi

Tikslas

Toliau skatinti kompanionus vystyti savo troškimą tyrinėti ir vertinti Dievo darbą Jo kūrinijoje. 

Mokymo metodai

Reikalavimai yra išvardinti jūsų patogumui.  Užsiėmimai bus įdomesni, jei panaudosite pavyzdžius, paveikslėlius ar išeisite pasivaikščioti po gamtą.

Pasiteiravus galite aptikti, kad kažkas jūsų bažnyčioje yra vienos ar kelių šių temų specialistas.

Lai tyrimus kompanionai atlieka patys, padrąsinkite juos užsivesti asmeninius ženklams skirtus užrašus. Šie užrašai bus vertingi ateityje, jei kada prireiks kokios nors informacijos arba, kas žino, galbūt jie ateityje taps mokytojais.

Skaidrės, filmai, svečiai įvairiose temose, fermų ir zoologijos sodų aplankymas – visa tai padės jauniams entuziastingai dalyvauti įvairiose veiklose.

VARLIAGYVIAI

  1. Kokios yra varliagyvių charakteristikos? 
  2. Įvardinkite dvi pagrindines varliagyvių rūšis ir pasakykite, kaip jas atskirti.
  3. Pasakykite varlių ir rupūžių skirtumus.
  4. Kaip varliagyviai apsigina?
  5. Surašykite varliagyvius, kurie randami jūsų teritorijoje. Įvardinkite penkis ir kur juos galima rasti. ARBA Surinkite penkių skirtingų varliagyvių paveikslėlius arba piešinius, kuriuos jūs galite įvardinti bei pasakyti, kur juos galima rasti.
  6. Apibūdinkite keleto varliagyvių gyvenimo eigą.
  7. Paaiškinkite ekonomine varliagyvių vertę.
  8. Kur rupūžės praleidžia žiemą arba sausros metą? 
  9. Įvardinkite dvi varlių rūšis pagal jų garsą arba paimituokite jų garsus.
  10. Kokius garsus leidžia varlės ir rūpužės? Kas jų kvarkimą padaro tokiu garsiu?
  11. Atlikite vieną iš sekančių:
  12. Stebėkite varliagyvį, kad išsiaiškintumėte:
  • Kur ir kada miega.
  • Kada palieka savo namus maisto paieškoms.
  • Kaip greitai gali judėti.
  • Kiek toli gali nušokti ir kiti įdomūs dalykai, parašykite kiek įmanoma daugiau; ARBA  išperinkite varlės kiaušinėlius savo akvariume ir stebėkite, kol jie užaugs iki buožgalvių. ARBA  parašykite rašinėlį, atsakydami į šio klausimo pirmoje dalyje pateiktus klausimus.
  1. Išperinkite keletą varliagyvių kiaušinėlių, stebėkite juos jų augimo cikle bei, įtraukdami detales, parašykite rašinėlį.

Įgūdžių lygis 1.

PAUKŠČIAI

  1. Pateikite dvi charakteristikas, kurios parodo, kuo paukščiai skiriasi nuo visų kitų būtybių.
  2. Įvardinkite tris neskraidančius paukščius, pasakykite, kokia yra jų dieta bei kokioje šalyje jie gyvena.
  3. Pasakykite, kurią savaitės dieną buvo sukurti paukščiai? Raskite Biblijoje penkių paukščių vardus ir sugebėkite išvardinti juos mintinai.
  4. Parašykite arba pasakykite, kokiu būdu yra parodoma Dievo meilė bei tikslas, paukščių kūryboje.
  5. Sudarykite 30-ies laukinių paukščių sąrašą, įtraukiant bent penkis skirtingų klasių paukščius, kuriuos asmeniškai stebėjote ir pamatę teisingai įvardintumėte.
  6. Sudarykite 5-ių skirtingų laukinių paukščių sąrašą, kuriuos jūs pats teisingai įvardinote pagal jų skleidžiamą garsą. 
  7. Atlikite vieną iš sekančių:
  1. Padarykite lesyklėlę ir parašykite ataskaitą, kokie paukščiai lankėsi per septynias jūsų stebėtas dienas.
  2. Suraskite paukščio lizdą, įvardinkite, koks paukštis jį susuko, detaliai apibūdinkite lizdą, stebėkite lizdą penkias dienas ir aprašykite, kas vyko lizde tas penkias dienas (aprašyti kiekvieną dieną atskirai).
  3. Pasirinkite bent tris skirtingas teritorijas ir palyginkite, kokie ten yra paukščiai, kokie randami skirtumai.

Įgūdžių lygis 1.

GYVULIAI

  1. Įvardinkite skirtumus tarp sunkiasvorių ir lengvesnių arklių.
  2. Iš paveikslėlių ar tiesiogiai stebint įvardinkite, kurie yra sunkiasvoriai ir kurie ne. Užrašykite jų aukštį, svorį, spalvą ir apibūdinkite bent tris iš šių arklių: Perseronas, Belgijos, Klaidesdeilas, Arabiškas, Setlendas.
  3. Išvardinkite keturias mulo fizines charakteristikas.
  4. Iš paveikslėlio atpažinkite asilą. Pasakykite jo ūgį, spalvą ir naudingumą.
  5. Iš paveikslėlių arba gyvai įvardinkite keturias rūšis duodančių pieną ir keturias rūšis mėsinių galvijų.
  6. Žinoti Jersey, Guernsey ir  Holstein karvių veislių pieno davimo ypatumus. 
  7. Žinoti skirtumą tarp Angoros ir melžiamų ožkų. Pateikite tris skiriamąsias spalvas bent trijų tokių ožkų veislių, kaip: Saaneno, Toggenburgo,  Anglo Nubian ir Alpių.
  8. Iš paveikslėlio ar gyvai įvardinkite avį bei atkreipkite dėmesį į vilną, dydį ir bendrą išvaizdą tokių trijų avių veislių, kaip: Merino, Ranbouillet, Shropshire, Hampshire ir Lincolno.

Įgūdžių lygis 2.

NAMINIAI PAUKŠČIAI

  1. Iš apibūdinimo arba paveikslėlių įvardinkite mažiausiai penkis įvairių veislių viščiukus.
  2. Žodžiu ar raštu trumpai parašykite kiaušinius dedančios ar mėsinės veislės savybes.
  3. Iš apibūdinimo įvardinkite Pekino antį.
  4. Iš apibūdinimo arba paveikslėlių įvardinkite tris veisles tokių naminių didelių kalakutų, kaip:

a. Mammoth Bronze 

b. White Holland 

c. Bourbon Red 

  1. Iš apibūdinimo arba paveikslėlių įvardinkite dvi vietines žąsų veisles.
  2. Apsilankykite paukščių fermoje arba ūkininkų turguje ir aprašykite įvairias pastebėtas paukščių veisles.

Įgūdžių lygis 2.

ROPLIAI

  1. Kokias charakteristikas turi turėti gyvūnas, kad būtų priskirtas prie roplių?
  2. Išvardinkite 15-ą roplių, gyvenančių jūsų vietovėje. Pasakykite, kur jie gyvena, jų mitybos įpročius ir jų svarbą.
  3. Įvardinkite penkis nuodingus roplius, apibūdinkite, kur yra iltys ir kur jie paplitę.
  4. Pasakykite, ką turite daryti, jei įkando nuodinga gyvatė?
  5. Pasakykite, ką turite daryti, jei įkando nenuodinga gyvatė?
  6. Atlikite vieną iš toliau išvardintų dalykų:
  1. Papasakoti apie pasirinkto vieno gyvenimą iš kiekvienos grupės: driežai, gyvatės, vėžliai. Palyginkite gyvenimą driežų, gyvačių, vėžlių ir krokodilų: jų akys ir ausys, dantys, širdys, plaučiai, galūnės, uodegos ir žvynai.
  2. Laikykite mažą roplį terariume ir veskite užrašus apie rūpinimąsi juo mažiausiai tris mėnesius.
  3. Sugebėti papasakoti Biblijos istorijas, kuriose didelį vaidmenį vaidino roplys.

Įgūdžių lygis 1.

KRIAUKLĖS

  1. Ką reiškia terminas „moliuskas“?
  2. Iš kriauklių ar piešinių įvardinkite sekančius dalykus:
  1. Mantija
  2. Koja
  3. Dantis
  4. Šonkauliai
  5. Geldutė
  6. Nugarinė siena
  7. Viršūnė
  8. Anga
  9. Kanalas
  1. Ar visos kriauklės randamos paplūdimyje? Kur jos randamos? Kokioje pasaulio vietoje yra didžiausia kriauklių įvairovė?
  2. Apibūdinkite kriauklės judėjimą iš vienos vietos į kitą?
  3. Kaip kriauklės apsisaugo?
  4. Kaip pasidaro kriauklės ir iš kokios medžiagos jos yra padarytos?
  5. Išvardinkite penkis dalykus, kuriuos žmogus gali padaryti iš kriauklės.
  6. Paaiškinkite terminus „pilvakojis“ ir „dvigeldė“.
  7. Bendrais terminai įvardinkite penkias skirtingas kriauklių klases ir savo kolekcijoje turėkite po kriauklę iš kiekvienos klasės.
  8.  Surinkite 20-ies skirtingų kriauklių kolekciją ir parašykite, kur kiekviena iš jų rasta bei suklasifikuokite. 
  9.  Iš kur atsiranda perlai? Kokią stulbinančią pamoką galime išmokti iš perlo? („Vaizdinės Kristaus pamokos“ 115 – 118 p.)
  10.  Koks žemiau pateiktas Biblijos tekstas kalba mums apie:
  1. Vandens gyviai buvo sukurti penktą dieną.
  2. Vandens gyvių yra nesuskaičiuojama gausybė.
  3. Vandens būtybės žūsta vandenyje.
  4. Jobas manė, kad koralai daug verti.
  5. Saliamonas buvo susipažinęs su jūros augalija ir gyvūnija.
  6. Jėzus du kartus naudojo kriauklės produktą, kad duotų pamoką.
  7. Verslininkė užsiėmė prekyba įžymiais purpuro dažais, gaunamais iš Viduržemio jūros moliuskų Murex.
  8. Paulius pasmerkė perlų nešiojimą.
  9. Kriauklėje gyvenantys gyviai netinkami maistui.
  10. Dvylika šventojo miesto vartų yra dvylika perlų.

Sekantys tekstai yra jums kaip pagalba (jie parašyti ne paeiliui): Kun 11, 9.10; Apd 16, 14; Iz 50, 2; Apr 21, 21; 1 Tim 2, 9; Pr 1, 20. 21; 1 Kar 5, 13; Ps 104, 25; Mt 7, 6;   13, 45. 46; Job 28, 18.

Įgūdžių lygis 2.

KRŪMAI 

  1. Pasakykite tris krūmų charakteristikas, kurios padeda atskirti juos nuo medžių ir žolių. Kodėl vynuogių medis kartais laikomas krūmu?
  2. Įvardinkite tris laukinius  arba sukultūrintus jūsų vietovės krūmus, kurių vaisiai valgomi. Įvardinkite krūmą, kurio riešutai valgomi.
  3. Įvardinkite du laukinius  ir du  sukultūrintus jūsų vietovės krūmus, kurie gražiai žydi.
  4. Ar dauguma krūmų žydi pavasarį ar vasarą? Įvardinkite krūmą, kuris sužydi prieš tai, kai numeta lapus.
  5. Koks parazitinis krūmas, kuris naudojamas dekoravime, auga aukštai ant įvairių medžių šakų?
  6. Pateikite pavyzdžius krūmų, kurių lapai rudenį įgauna geltonus, oranžinius ar raudonus atspalvius. 
  7. Stebėkite žydintį krūmą ir išvardinkite kiek tik galite daugiau ant jo esančius vabzdžius (mažiausiai tris), kurie mėgaujasi žiedų nektaru ar žiedadulkėmis.
  8. Kokių krūmų vaisius ar sėklas patinka lesti paukščiams? Įvardinkite krūmą, kurio žiedai traukia paukščius.
  9. Kokiuose krūmuose paukščiams patinka sukti lizdus?
  10. Surinkite, sudžiovinkite ir teisingai įvardinkite dešimties laukinių krūmų žiedus, lapus, sėklas, sėklų ankštis ar šakeles su pumpurais.

Įgūdžių lygis 1.

MEDŽIAI

  1. Apibūdinkite, kuo skiriasi medžiai nuo krūmų.
  2. Surinkite ir įvardinkite tipiškus 15-os skirtingų medžių lapus. Kruopščiai išdėliokite, suspaustus sudžiovinkite, priklijuokite ir užrašykite tam tinkamame sąsiuvinyje arba ant vienodo dydžio lapų.
  3. Mintinai žinokite savo pavyzdžius ir, kai jūsų paprašys, būkite pasiruošę parodyti savo pavyzdžius gamtoje.
  4. Įvardinkite du pavyzdžius iš išvardintų medžių ir pasakykite:
  1. Kam jie naudojami.
  2. Aplinka, kurioje jie auga.
  3. Keletą išskirtinių bruožų.
  4. Geografinis regionas, kuriame jie auga.
  5. Asmenys, kurie pirmi juos rado ir apibūdino.
  1. Pateikite žinomą pavadinimą ir pasakykite skirtumą tarp dviejų medžių didžiųjų klasių.
  2. Aprašykite miškų išsaugojimo svarbą jūsų rajone.
  3. Įvardinkite keletą medžių rūšių, naudojamų:
  1. Namų grindims.
  2. Fanerai.
  3. Baldams.
  4. Kirvių kotams.
  5. Tvoroms.
  6. Geležinkelio bėgiams.
  7. Atraminėms sijoms statybose.
  8. Lankams ir strėlėms.
  9. Idealiai tinkantis ugnies uždegimui. 
  10. Dega palengva ir palieka karštų anglių sluoksnį.
  11. Įvardinkite po du medžius kiekvienam atvejui:
  1. Geriausiai auga drėgnose arba pelkėtose vietovėse.
  2. Geriausiai auga aukštai kalnuose.

Įgūdžių lygis 1.

Testavimo metodas

Žinių pademonstravimas.

  • Reikalavimas Nr. 3

Peržvelkite kūrybos istoriją ir veskite 7-ių dienų žurnalą, stebint kiekvieną dieną tuos dalykus, kurie buvo sukurti tą dieną.

Klasės susitikimai: Vienas ir laikas ne klasės metu.

Mokymo metodai

Pritaikymas – diskusija.

„Viešpaties žodžiu buvo padaryti dangūs, o jo burnos alsavimu  visos jų galybės.“ Ps 33, 6.

„Pradžioje buvo Žodis. Tas Žodis buvo pas Dievą, ir Žodis buvo Dievas. Jis pradžioje buvo pas Dievą. Visa per jį atsirado, ir be jo neatsirado nieko, kas tik yra atsiradę … Tas Žodis tapo kūnu ir gyveno tarp mūsų; mes regėjome jo šlovę  šlovę Tėvo viengimio Sūnaus, pilno malonės ir tiesos.“ Jn 1, 1-3. 14.

Šio reikalavimo tikslas yra padėti jaunimui tvirtai įsitikinti, kad Jėzus buvo bei yra visa ko Kūrėjas ir kad Pradžios knygos sukūrimo istorija yra svarbus dalykas, suprantant išgelbėjimo planą. Sukūrimo istorija neišvengiamai susijusi su mokymu apie septintąją dieną Sabatą. Jaunimas, kuris išpildo šį reikalavimą, turėtų turėti supratimą apie sukūrimo ir Sabatos sąsają išgelbėjimo plano vaizde.

Istorija, apie tai, kaip viskas prasidėjo Edene, yra turbūt didingiausiai ir nuostabiausia kada nors pasakota istorija, išskyrus istorija apie Jėzaus atėjimą išgelbėti tai, ką Jis sukūrė. Jauniems žmonėms kūrimo istorija turėtų būti nupiešta kaip nuotykis ir stebuklas. Padėkite jiems išgirsti bei pamatyti, kaip viskas galėjo vykti. Tada įsitikinkite, ar jie supranta, kad mes negalime net įsivaizduoti viso to nuostabumą ir tobulumą.  

Kalbėkite jiems, kas galėjo vykti kiekvieną dieną. Kas galėjo būti prieš pirmąją dieną? Pakalbėkite apie tamsą – visišką tamsą be jokio šviesos šaltinio, apie kurį mes žinome; tai tarsi buvimas uoloje, kur nėra jokios šviesos – taip tamsu! Iš kur sklido šviesa pirmąją kūrybos dieną?

Papasakokite jiems apie Jėzaus, pasaulio Šviesos, atėjimą pirmąją dieną.  Kur yra Jėzus, ten negali būti tamsa. Kai kurie jaunuoliai, norintis tapti kompanionais gali vis dar bijoti tamsos. Papasakokite jiems apie Jėzų ir apie tai, kaip Jis mumis rūpinasi, kai esame tamsoje.

Kodėl Jėzus sukūrė pasaulį? Ar buvo kažkokia loginė seka, kai Jėzus kūrė pasaulį? Į ką viskas tada buvo panašu: gyvūnai, paukščiai, vabalai, gėlės, medžiai, debesys ir t.t.? Kaip Jėzus padarė pasaulį ir visa, kas jame? Kaip Jo kūrybinga galia susijusi su jumis ir manimi? Ar mes esame už visos visatos Kūrėjo galios ribų? Žinoma ne, bet kai kurie jaunuoliai tiki, kad Dievas yra per daug užsiėmęs, jog rūpintųsi jais, arba jie nėra pakankamai geri, kad verta būtų skirti jiems ypatingą dėmesį. Taigi supažindinkite juos su tuo, kaip smulkmeniškai Jėzus viską kūrė šiame pasaulyje. Pilnai suvokdamas, kad ateis nuodėmė ir viską sujauks, Jis atsargiai stengėsi, jog viskas žemėje iki smulkmenų būtų tobula. Pagalvokite apie tai!

PASIŪLYMAI

  1. Jei įmanoma iš kompanionų pasikvieskite savanorį, kurį susiesite su kūrybos istorija kaip Jėzaus kūrybingos galios patvirtinimą, ne tik pasaulyje, bet ir jos/ jo asmeniniame gyvenime. Šį pasakojimą padarykite ypatingu; tai galėtų būti kaip liudijimas bažnyčioje ar mokyklos susirinkime. Bet galbūt pats prasmingiausias būdas papasakoti istorija, tai būtų pasidalinti ja sėdint prie laužo stovyklavimo metu po žvaigždėtu dangumi arba ant jūros kranto, kai bangos krenta ant jūros kranto su Kūrėjo duota galia.
  2. Kad padarytumėte kūrybos savaitę šiek tiek prasmingesnę, kompanionų iš anksto yra paprašoma vesti užrašus vieną savaitę, užrašant fizinius reiškinius, kuriuos jis/ ji mato, girdi ar kažkokiu kitokiu būdu patiria, kurie iliustruotų kiekvieną savaitės dieną. Pamėginkite paskatinti jaunuolius pradėti užrašus sekmadienį, pirmąją savaitės dieną, kad patyrimo kulminacija būtų Sabatoje, septintąją dieną. Taip pat tai būtų nuostabus reikalavimo papildymas, jei tos savaitės metu būtų suplanuota keletas patyrimų, kurie padėtų jaunuoliui sužinoti daugiau apie tos dienos kūrybos savaitėje reikšmingumą. Pavyzdžiui:

Pirmoji diena: Užrašykite visus jums žinomus šviesos šaltinius. Kiek iš jų yra natūralūs, veikiantys be žmogaus pagalbos? Kiek iš jų buvo pirmąją savaitės dieną? Jei įmanoma, apsilankykite uoloje ir jos viduje išjunkite visas šviesas, kad jaunuoliai galėtų patirti tamsos intensyvumą, kai visiškai nėra šviesos.

Antroji diena: Sudarykite tos dienos oro diagramą, atkreipdami dėmesį į temperatūrą, vėjo kryptį ir greitį (jei įmanoma) ir bet kokius kritulius. Jei įmanoma, aplankykite vietinę orų stebėjimo stotį arba vandens valymo įrenginius. Užsirašykite apie įvairias užteršimo formas, kurias tą dieną galima pastebėti vandenyje ir/ arba ore.

Trečioji diena: Aprašykite metų laiką ir kokiame stovyje yra įvairūs augalai (pvz.: sprogstantys pumpurai, vasaros vaisiai, rudens spalvos, žiemos ramybė). Jaunimas gali norėti pasirinkti kai kurių medžių lapų, įvardinti juos ir susidžiovinti savo augalų sąsiuviniui; arba galbūt jie norės pasirinkti tą dieną rastų keletą gėlių. Jei įmanoma, aplankykite medelyną ar botanikos sodą ir atkreipkite dėmesį į augalų įvairovę. Pasikalbėkite su sodininkų, medelyno darbuotoju arba fermeriu apie įvairius reikalavimus, kurie gali egzistuoti tam, kad augalai užaugtų sveiki.  Jei gyvenate ten , kur yra vandens telkinių, atkreipkite dėmesį, kad yra augalų, kurie auga ne sausumoje.

Ketvirtoji diena: Pastebėkite žvaigždes, kurios teikia mums šviesą dieną, ir tą dieną taip pat atkreipkite dėmesį ir į mėnulio fazę (pvz.: jaunatis, priešpilnis ir t.t.). Jei matomos, pažiūrėkite su jaunimu į žvaigždes,  išmėginkite, ar įmanoma jas suskaičiuoti. Būtų šaunu, jei nuvestumėte jaunuolius į planetariumą, kad dar daugiau sužinotumėte, kas yra saulė, mėnulis, žvaigždės. Dienos metu pastebėkite saulės ir/ arba mėnulio poveikį (pvz.: potvyniai, įdegis, vandens garavimas, augalų augimas ir kt.).

Penktoji diena: Sudarykite matytų paukščių sąrašą, kiek iš jų gali atpažinti jaunuoliai; taip pat, kiek jų galėtų atpažinti iš garso. Galbūt jūs panorėsite pakabinti lesyklėlę arba pažiūrėti į kitų pakabintas, arba aplankysite paukštyną. Užrašykite, ką matėte. Be paukščių įvardinimo, lai jaunuoliai atkreipia dėmesį, ką daro paukščiai, ir pateikia galimus jų tokio elgesio paaiškinimus (priežastis). 

Šeštoji diena: Tai ypatinga kūrybos savaitės stebėjimo diena. Atkreipkite dėmesį, kad ne tik gyvūnai bei ropliai buvo sukurti tą dieną, bet taip pat buvo sukurti Adomas ir Ieva. Galbūt norėsite šią dieną jaunimo stebėjimus padalinti į dvi dalis: (1) gyvūnai bei ropliai ir (2) įdomūs dalykai, kuriuos daro žmonės. Pasistenkite nustatyti, ar  dalykus, kuriuos matote darančius gyvūnus ir žmones, yra dalykai, kuriuos galėjo daryti šeštąją kūrybos savaitės dieną. 

Septintoji diena: Kadangi po to, kai Jėzus baigė kurti pasaulį, tai buvo išskirta diena Jo žmonės, kad atmintų, kaip stipriai Jis juos myli, pamėginkite pastebėti natūralius stebuklus, kurie iliustruoja Jėzaus rūpestį Jo kūriniams. Tai gali būti katė motina, prausianti savo kačiukus, paukštis statantis lizdelį, vaivorykštė, medžio pavėsis – tai gali būti nesuskaičiuojama daugybė pavyzdžių. Užtikrinkite, kad stebėjimas šią dieną būtų ypatingas; pamėginkite atrasti šiuose stebėjimuose keletą asmeninių Jėzaus meilės žinių, skirtų mums visiems. 

Pažangesniems

  • Reikalavimas Nr. 1

Įvardinkite ir apibūdinkite 12 paukščių ir 12 medžių.

Klasės susitikimai: Du

Tikslas

Šio reikalavimo tikslas yra pristatyti kompanionams elementarų gamtos pažinimo lygmenį, kuris yra sugebėjimas identifikuoti konkrečią florą ir fauną.

Mokymo metodai

Stebėjimas lauke yra geriausias mokymo metodas. Paveikslėliai lieka antroje vietoje. Apsilankymas muziejuje yra taip pat vertinga išvyka. Jūs galite nuspręsti, kad tai yra puikus laikas gauti pėdsekių ženklus Paukščių ir Medžių kategorijose.

Toliau pateikti yra pagalbiniai mokymo metodai:

  1. Pažaiskite „įvardinimo“ žaidimą. Pažiūrėkite, kas gali per duotą laiką teisingai įvardinti daugiausiai paukščių. Jūs galite tai daryti dėka knygos ar paveikslėlių – kortelių po išvykos gamtoje. 
  2.  Skaidrės, skirtos mokymo tikslams, taip pat gali tikti jūsų žaidimui.
  3. Girininkai galėtų papasakoti ir padėti jaunimui įvardinti medžius.
  4. Išplėsti savo žinias, atpažįstant skirtingų medžių žieves, lizdus ir skirtingų paukščių kiaušinius (bet jų nerinkite!).
  5. Taip pat yra įdomių detalių apie paukščių migravimą, kas taip pat rodo didžią Dievo meilę ir rūpestį.

Testavimo metodas

Pademonstruoti sugebėjimą įvardinti 12 paukščių ir 12 medžių.

Pastaba: Jei vienas iš šių 2 ženklų jau turimas ir užbaigtas, tai dalis šio reikalavimo jau išpildyta automatiškai.