Neseniai iškilusi Bažnyčia: naujai išrandama Bažnyčia

Dvasiniai skaitiniai 2025-04-26

II dalis

Tokia Bažnyčia yra ypatingai pavojinga Biblija tikintiems krikščionims protestantams, kaip mes. Tai pavojinga, nes šis tikėjimo bendrumas ir dėmesio centras veda į reliatyvizmą (kur nėra tikros biblinės tiesos ir pamato; apie tai kalbėjome anksčiau), universalizmą (tikėjimas, kad visi žmonės, nepaisant jų tikėjimo ir gyvenimo būdo, bus išgelbėti) ir sinkretizmą (skirtingų religijų elementų susiliejimas, net ir tokių, kurie prieštarauja vieni kitiems). Daugeliui ši filosofija priimtina, nes, neturint tikrų, objektyvių tiesų, visi gali būti teisūs ir niekas neliks užgautas. Bet ar tokią Evangeliją skelbia Biblija? Ar Dievo Žodžio dviašmenio kalavijo (žr. Hebrajams 4, 12) tikslas – būti šiltu, mylinčiu paplekšnojimu per petį, ar perverti mūsų širdis ir atskleisti mūsų nuodėmes?

Du garsūs šiuolaikinės naujai iškilusios Bažnyčios judėjimo vadovai yra Braenas Maklarenas (Brian McLaren) ir Leonardas Svitas (Leonard Sweet); jie abu viešai aukština Romos katalikų misticizmą.

Misticizmas yra tikėjimas, kad tiesioginis Dievo pažinimas, dvasinė tiesa ir aukščiausia tikrovė gali būti pasiekta per subjek­tyvius išgyvenimus ir miglotas spėliones. Viskas sukasi apie gebėjimą vadovautis savo „vidiniu žinojimu“ ar „vidiniu balsu“.

Kaip rašo Džonas Makarturas: „Mistikas niekina racionalų mąstymą ir tiesos ieško, vadovaudamasis jausmais, vaizduote, vizijomis, vidiniais balsais, asmeniniu nušvitimu ar kitomis visiškai subjektyviomis priemonėmis.“

Ką šie naujosios Bažnyčios judėjimo žymiausi „mistiniai garbintojai“ galvoja? Braenas Maklarenas savo populiarios knygos A Generous Orthodoxy („Dosni ortodoksija“) viršelyje apibūdina save kaip misionierių, evangelistą, post­protestantą, liberalą / konservatorių, mistiką / poetą, charizmatiką / medituotoją, fundamentalistą / kalvinistą, anabaptistą / anglikoną, metodistą, kataliką, žaliąjį, tikintį Biblija ir inkarnacija, liūdintį, bet ir turintį viltį, neseniai atsiradusį, neužbaigtą krikščionį.

Kaip ir galima tikėtis, Maklareno knyga yra tarsi švediškas stalas idėjų, skelbiamų Kristaus vardu. Maklarenas sako, kad šiandieninės krikščioniškos Bažnyčios pavargo. Jis nori iš esmės pertvarkyti seną ir sukurti naują krikščionišką tikėjimą. Jo aukščiausias tikslas – radikali teologinė reformacija arba nauja teologijos sistema. Tačiau daugelis jo idėjų yra Šventojo Rašto draudžiamos arba atmetamos. Pasak vieno rašytojo, „jo [Maklareno] idėjų ne tik nėra Biblijoje, bet jų ir neįmanoma pagrįsti Biblija. Tam, kad naujai iškilusi Bažnyčia išsilaikytų, reikėtų žvelgti į Bibliją iš visiškai kitokios perspektyvos, ir krikščionybė turėtų atsiverti visai naujam tikėjimui.“

Melody Mason