Tada tartum aušra užtekės tavo šviesa, ir tavo žaizda bus greitai užgydyta. Tavo teisumas žengs pirma tavęs, o Viešpaties šlovė lydės iš paskos (Iz 58, 8).
Danielius ir trys jo draugai atsisakė susitepti karališkojo stalo valgiu. Jie žinojo, kad maistas bei žmogaus gyvenimo būdas daro labai konkretų poveikį žmogaus dvasiniam gyvenimui. Septintosios dienos adventistai šį faktą jau seniai pripažįsta. Mes tikime, kad mūsų kūnai yra Dievo šventykla (1 Kor 6, 19–20).
Mūsų sveikatai ir gydymui Dievas numatė aštuonias paprastas ir natūralias priemones. „Yra daug gydymo būdų, tačiau Dangus pritaria tik vienam. Dievo vaistai – tai paprastos natūralios priemonės […]. Grynas oras, saulės šviesa, savikontrolė, poilsis, fiziniai pratimai, subalansuota dieta, vanduo, pasitikėjimas dieviškąja jėga – tai tikros gydomosios priemonės“ (Councels of diet and foods (Patarimai mitybos klausimais), p. 301). Tai gydymo bei ligų profilaktikos priemonės.
Ar jūs kada nors, bent keletą minučių, susimąstėte, kaip šias priemones panaudojate? Kaip žinia, ligų priežastys slypi atsainiame požiūryje į vieną ar net į keletą iš jų. Ištirkite save šiuo klausimu. Šios priemonės turi ir dvasinę analogiją. Jėzus yra „Teisumo Saulė“. Mes esame kviečiami gerti gyvybės vandenį. Poilsiui Jėzus mums davė sabatą bei kasdien mus kviečia ateiti pas Jį, kad įgautume ramybės. Malda – tai sielos kvėpavimas. Fiziniai pratimai – tai Evangelijos skelbimas. Laikytis subalansuotas dietos reiškia maitintis gyvybės duona. Šie sudėtiniai elementai yra būtinos sveiko tiek dvasinio, tiek ir fizinio gyvenimo sąlygos.
Keturios nurodytos priemonės dvasinėje sferoje akcentuoja priežastį ir kitos keturios – rezultatą. Grynas oras arba malda; subalansuota dieta arba Dievo Žodis; vanduo – Šventoji Dvasia ir gyvybės vanduo; pratimai arba Evangelijos skelbimas – tai tarpusavio santykių su Dievu pagrindas, ant kurio statomas sveiko krikščioniško gyvenimo pastatas. Kitos keturios priemonės yra tokio gyvenimo rezultatas: savikontrolė, poilsis (ramybė), Dievo buvimo šviesa bei pasitikėjimas dieviškąja jėga.
Morisas L.Vendenas